tisdag 1 oktober 2013

Knarklördagsmys



Att arbeta tar knäcken på en. Inget annat än att arbeta och sova är det som gäller då. Jag har arbetat förra veckan alltså. Dock inte denna. Skönt. Men det som tar upp all min tankekraft är faktiskt inte jobbet utan vad som hände i helgen. Det var längesedan jag kände ett så påtagligt utanförskap som jag kände i lördags.

Jag umgicks med min gamla vänner från Helsingborg på en spelning och efterfest i Malmö.
Vi brukade använda oss av diverse narkotiska preparat. Jag gör det inte längre (Typ, i alla fall inte olagliga sådana ju) Men de gör det som aldrig förr. Toppade och bänga var de glada att se mig men inte så glada som de brukade vara. Det var extremt påtagligt. Jag var inte lika intressant som jag var innan av linor, spliffar, preparat i grogg eller whatever. Då var de inte lika intresserade av mig. Kändes det som i alla fall. Misärkänslorna och uppgivenheten jag gick hem med från efterfesten kl 04 var bedövande. Inga gonattmediciner och huvudvärk. Känslan av att allt man haft varit på låtsas. Ett låtsasliv^^









2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen det där, men jag kunde tyvärr inte hålla mig en senast och en spliff blev det tillslut. Men men, nya tag. Ser det inte som så jävla farligt så. Kunde varit värre.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det så väl. Kamrater från förr låtsas som det som hänt aldrig gjorde det.

    Du frågade i min blogg... Jag har gjort flera inlägg efter det. hieronymo.bloggo.nu Mest korta, men ett längre som heter Jezabel!
    kram!!

    SvaraRadera