söndag 6 januari 2013

Det regnar in när svärfar dör



Det regnar in i köket. Det droppar på flera ställen så vi har hinkar stående på golvet. Old fashioned style. Tur att man bor i hyreslägenhet.
Svärfar är döende i, framförallt lungcancer, men nu har han cancer i hela kroppen och har väldigt lite tid kvar. Det tär på min kära pojkvän och det tär på mig. Döden tär.
Annars är det ganska lite bättre. Concertan har blivit min nya bästa vän. Nästan. Kl 8 på morgonen tar jag dem. Innan de har börjat verka kan jag inte gå upp. Kan jag inte göra någonting.

Ikväll ska jag tvinga mig själv att somna svintidigt eftersom jag har sagt att jag kan jobba på mitt jobb igen. Man vet inte om de ringer men gör dem det, så vill jag vara jävligt beredd. Jag vill eller orkar inte men jag har inget val eftersom ja, som jag skrev, pengarna rullar inte in som de ska precis. Unnar mig pargitan för jag tycker synd om mig själv. Unnar mig även Sopranos och Kiviks päronlättdryck. Kanske gråter jag sen.






3 kommentarer:

  1. Döden tär verkligen. Jag såg på FB igårkväll att en man som alltid såg efter mig på psyk hade gått bort. Döden är så skrämmande, så mörk, så tung. Jag sänder en massa tankar till dig och din pojkvän och hoppas att ni klarar er igenom det.

    Btw, din tröja. Den var verkligen jätte fin. Vart har du köpt den?

    SvaraRadera
  2. hur/vad kommer hända med bostad??
    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo! Huset utanför stan är ju köpt så det blir flytt 2 februari. Spännande och jobbigt samtidigt, det är mycket på en gång liksom...Fint att du undrade! Kram

      Radera