onsdag 24 april 2013

Sömnapati


Två dygn har försvunnit. Jag minns inte vad jag har gjort bara att jag varit på toa, ätit lite och druckit, legat i soffan eller i sängen. Regelbundet har jag fyllt på min kropp med diverse sömngivande tabletter som imovane, zolpidem, benso, theralen och pargitan. Väl i vaket tillstånd har jag haft svårt att prata, mest sagt ologiska grejor, mumlat rundor i zombiewalk, letat flera gånger i alla vrår efter alkohol (non found) för att boosta, stulit tabletter i min roomies medicinlåda (undrar om hon märkt nått), sen somnat i en drug haze till nån oseriös youtube-dokumentär.

Men idag vaknade jag kl 9, var glad och sugen på frukost! Tog på mig rena kläder, gick ut i solen i trädgården, gjorde lite tränings -och stretchövningar och nu har jag ätit lunch och njuter av eftermiddags-tv. Kan inte relatera till hur jag mådde för bara några timmar sedan. Det enda som påminner mig om ångestmonsterdygnen är den påtagliga eftersmaken av imovane i munnen.

Ååååå, Livet, jag kan dig ej förstå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar