torsdag 20 juni 2013

Midsommar-inferno



Hej. Internet har strulat några dagar, därför dålig uppdatering. Tillbaka nu.


Imorgon är det midsommarfest hos oss. Extremt  av allt. Extremt mycket alkohol, extremt många vänner, extrema humör, extrem förberedning, extrem pepp, extremt mycket hög musik, extremt trevligt.

Extrem ångest. Extrem stress. Jag är nervös. Vilka kommer, vilket humör kommer de vara på, vill de prata med mig, vad vill de att jag skall svara, kommer jag att bli nervös? Ska jag dricka massa och vara full och ha trevligt/ångest? Varför ska de kommaaaaa hiiiiiit?! Låt mig vara!

Ska jag vara nykter, fixa med allt praktikt, hänga med kidsen så föräldrarna kan slappna av, gå och lägga mig tidigt så jag kan fixa frukost till alla gäster som sover över här till imorgon?

Ska jag vara en missbrukare imorgon? Utan benso kommer jag aldrig att klara mig igenom dagen samt kvällen. Benson är given. Plus alkoholen. Kanske behövs det mer? Känner på mig redan nu att en och annan imovane kommer slinka ned och då med alkoholen kommer allt bli himmelriket. Det vet jag ju.
OM jag känner mig själv rätt lutar det ju åt det senare. Jag kommer vara missbruka imorgon. Imorgon igen. Dammit.


Hur klarar ni midsommar hetsen, vänner?


Som en parentes så självskadade jag mig första gången på över ett år för några dagar sedan. Djupt som fan. Värre än någonsin. Vad hände där liksom? Nu skäms jag som ett fån.
Alla andra är och badar i sjön nu. Utom jag. För jag ville vara hemma och missbruka, för det är sånt jag gör när jag är på bra humör! 




6 kommentarer:

  1. Kul se att du är igång igen, jag kollar med ojämna mellanrum om det finns nåt nytt.

    Jag firade med min morsa, min mormor och min morbror. Mormor är rolig annars var allt urtrist, gick in på muggen och pillade i mig mer och mer sub allteftersom kvällen gick.

    Störde mig, som vanligt, på min fördomsfulle fylltratt till morbror. Ändå bjöd snåljåpen och fanskapet på blott 1 liten snaps och 1 litet glas vin.

    Jo, han bor hos sin mamma, min mormor.

    Gick det bra för dig?
    kram/h

    SvaraRadera
    Svar
    1. En go midsommar med släkt och sub :P Jag förstår din misär. Men det kunde varit värre, heh.

      Min midsommar var alltså overall mycket lyckad, trots allt.

      tack för att du har tålamod med min oregelbundna uppdatering! Det motiverar mig att skriva oftare!

      Radera
  2. Hoppas att du hade en okej midsommar ändå.

    Förlåt för mitt sena svar på dina fina ord.

    Stora kramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Tack för att jag upptäckte din blogg när jag googlade på nätet för att få nummer o kontakt till psykiatrin i Hbg. Jag ringde men blev hänvisad till min VC. VC hade jag pratat med innan och dom hänvisade mig till psykakuten. Jag blir så jävla trött att bollas mellan instanser. Man måste vara frisk för att vara sjuk oavsett om det handlar m psykisk eller fysisk sjukdom. Jag har legat i min säng av ångest o sorg sedan i fredags. Idag är det tisdag och jag har varken duschat, ätit riktig mat eller borstat tänderna sedan i fredags. Inga preparat hjälper och VC är så restriktiva med att skriva ut mediciner pga att man kan bli beroende. Istället gör man ju då sin egen blandning av alkohol, värktabletter o allt annat man kommer åt. Hur bra är det? Näää...va less jag är. Hälsningar från en med sorg efter dödsfall och därav svår ångest. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du. Det berör mig det du skriver och jag önskar så att jag hade de magiska orden för att hjälpa dig men av erfarenhet vet jag att det inte finns direkt. Men jag är glad av att du delade med dig och det är alltid bra att skriva om det.

      Det jag vet att jag kan säga till dig är att det kan bli bättre. Det KAN FAKTISKT bli bättre. Så småningom kommer du att se tillbaka på dessa dagar av apati du berättar om och tänka hur hopplöst det var men att det faktiskt BLEV bättre. Jag VET detta.

      Rent praktiskt; Skit i vårdcentralen. Har du varit på psykakut i HBG? Jag vill inte smutskasta dem, man kan få hjälp om man mår så dåligt som du säger att du gör. Ett tips är dock att överdriva tyvärr. Man får oftast bara hjälp om man är en fara för sig själv eller andra.Ta med dig någon om du kan, att vänta länge själv är bull.

      Om du vill kommunicera med privat är du välkommen att maila mig på glittervargen@gmail.se.
      Depression och ångest är en fysisk sjukdom. Det finns medicin och behandling.

      Många tankar och kramar till dig.

      Radera