fredag 5 juli 2013

1 tablett dagligen till natten



Alltså det här med sömntabletter dagtid. Fan alltså. Det är svårt att sluta med. Inte i sovsyfte utan i klara-av-dagen-syfte. Har gjort detta i flera år. Är det jobbigt om dagarna, tar jag hellre en eller två imovane än benso(!). De är ju liknande preparat, det förstår jag men jag inser ju att det är svindumt att göra så. Men det är ju det ända som hjälper mot avgrunden.

Senast idag. Jävligt ostadig morgon och förmiddag, trött på skiten, ångesten började bli för fysisk så jag tog en halv zopiklon och en öl. That was it. Sen blev dagen jävligt ok. Inget rus, endast ok. Är detta liksom vanligt? Att flumma på det fattar jag är vanligt men att ta det regelbundet som nån random antidepp har jag inte hört om någon annan som gör...








3 kommentarer:

  1. Kan inget om mediciner... har medicinerad mig själv med alc i flera år innan jag ens insåg varför jag gjorde det och att jag var mer eller mindre beroende.... Jag drack inte alls så mycket som det kan låta så det var lätt för mig att sluta... men grejen är ju den att dom där substanserna tar bara bort symptomen och när dom är ute ur systemet så har vi fortfarande lika mycket kvar att bearbeta som förut...

    Det låter som att ditt nya hem hjälper lite trotts allt även om allting blir inte bra på en gång =)

    Hoppas att du får en fin dag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alkohol är tyvärr en utmärkt medicin, ännu bättre balndat med andra substanser tyvärr.

      Mitt nya boende har räddat livet på mig. Det har det. Men som du säger, allt kan inte bli bra på en gång!

      Kram

      Radera
  2. Du är inte ensam. Jag tar också zopikon som klara-av-dagen-piller ist för till sömn.

    SvaraRadera