måndag 29 juli 2013

Kronofogden STFU




Tillbaka på landet. Tiden står stilla. Jag vill städa hela huset med musik i öronen. Här är stökigt, jag är lite berusad och bäng och då är städet så mycket enklare att utför. Jag är lättdistraherad. Jag har svårt att skriva nu eftersom jag i periferin hör en dokumentär om Malmö som en av mina homies kollar på. Det stör mig. Allting stör mig.



Träffade min läkare idag efter semestern. Kemin mellan oss är inte fantastisk. Men jag berättade iaf om att jag haft den bästa sommaren på många år vilket är sant och att jag inte tagit lika många sömntabletter än vanligt vilket inte är sant. Lite sant är det. Tagit dem färre tillfälle till sömngående, däremot kompenserat det med att ta de med en öl på en tråkig eftermiddag.
Sa också till läkaren att jag verkligen kämpar med vardagliga ting som att äta, åka buss, betala räkningar (kronofogden), öppna kuvert, sköta jobbet vilka alla är ganska vitala ting. Då sa hon att detta var ju typiska symptom av ADD och att det finns hjälp att få. Gud...kan det vara så enkelt? Är jag inte bara riktigt jävla super lat individ? Hoppas det är diagnosen.

Kronofogden lay off me!! Jag är ju typ sjuk juuuuu.....hjälp.



Creds till min hängivne kamrat Hieronymo som inte verkar ge upp om mig trots dålig uppdatering under sommarledigheten.
Läs hans blogg här : http://hieronymo.bloggo.nu/


7 kommentarer:

  1. Känner så väl igen det där... får hjärtklappning varje gång det smäller till i brevlådan. De jävla räkningarna tar livet av mig.

    Du har inte gjort en sån neuropsykiatrisk utredning? Jag har just gjort klart min och psykologen (en gammal dam som jag har respekt för) är ganska klar på att det är Högfungerande Autism, det som också kallas Aspergers. En förklaring till varför jag alltid varit så hopplös, har noll koll på ekonomin, har otroliga koncentrationssvårigheter osv...

    Kul att du haft en hygglig sommar. Kram/hieronymo

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att du också har det så, men skönt för mig att veta att det inte är ovanligt.
    Jag har gjort en utredning som visat att jag har ADD. Vettefan om det är det som gör att jag inte fungerar ibland. Aspergers syndrom är också väldigt intressant, men jag tror inte det är jag.

    Är det typiskt för Aspergers att man inte kan ta itu med vardagliga saker också?

    SvaraRadera
  3. Om jag fattat rätt så är det så ja. Väntar på att få journalerna från utredningen. Fast ibland får jag för mig att det bara är en trend att man absolut ska sätta en diagnos i pannan på oss som "inte passar in" i samhällsapparaten. Vi som är odugliga... Samtidigt som det känns bra att kunna trycka upp diagnosen i ansiktet på jävlarna som gått och kritiserat mig sedan jag var unge.
    kram/h

    SvaraRadera
  4. Om jag fattat rätt så är det typiskt för Högfungerande autism. Fast ibland känns det som de absolut vill sätta en diagnos i pannan på oss som inte fungerar som vi ska i den stora samhällsapparaten.

    Får inte du Concerta eller Ritalin? Har för mig att du skrivit om det? Jag tror att jag skulle kunna passa in om jag nu får gå med i programmet. Men helt normal kommer jag aldrig bli. Känner inte för att bli det heller. Samhället är fan i mej sjukare än vad jag nånsin kan bli. kram/h

    SvaraRadera
  5. Åh, jag känner också igen mig, och har också kronofogden efter mig. Och öppna alla kuvert, jag som inte ens shoppar (längre). Suck. Aja.'

    Skönt att höra att du haft en bra sommar, hoppas att slutet på sommaren blir bra också. Kram!

    SvaraRadera
  6. Så du borde inte behöva betala dina räkningar som alla andra, menar du? Eller dina skulder, om du nu har misskött dig så att du har hamnat hos Kronofogden. Då kanske du inte borde vara myndig över huvud taget heller då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, varför läser du ens denna blogg om mina ord nu stör dig så mycket?
      Jag har hamnat hos kronofogden för att jag har varit sjuk länge och behöver hjälp med att reda ut det. För står inte hur det kan vara så provocerande.

      Radera