torsdag 14 augusti 2014

Kanske idag är en bra dag för olyckan...



"Idag är en bra dag att det sker en olycka." "På den här vägen" "Av denna lastbilen" "Av detta tåget"

Varje dag tänker jag så. Och för första gången i mitt liv har jag träffat en person som förstår det och beskriver exakt samma sak. Det visade sig vara en person som varit i min bekantskapskrets länge och som jag sett upp till för att hon verkade så stabil och grym. Men så har jag hört att folk även uppfattar mig så...^^ Hade varit lide gött att slippa den tvångstanken alltså. Eller är det en innerlig vilja? Impuls?

Började böla när jag läste om Robin Williams. Hook är min absoluta favoritfilm, har starka minnen och känslor inför den filmen och självmordsgrejen, depressionen och tablettmissbruket det skrivs om att han hade att jag fick komma för sent till jobb p g a gråt i ett gathörn. Det blev för mycket. 

Sen fick jag glädjetårar i ögonen när jag idag hämtade ut min efterlängtade stesolid jag försmäktat utan i två dagar. 

Lino <3 Peter Pan




1 kommentar:

  1. NU är jag tillbaka på bloggen!

    Jag blev också väldigt berörd av Robbie Williams, mer än vad jag trodde... Så otroligt tragiskt. Patch Adams är en av mina favoritfilmer med honom...

    SvaraRadera