måndag 29 oktober 2012

EKG ADD GHB HUS



Har gjort EKG och andra prover idag som en del av ADD-utredningen. Inte så spännande.
Ska få ny medicin och sen göra om proverna. Det kommer att ta tid detta här.

Något ROLIGT som har hänt är att vi verkar ha blivit ägare till ett hus på landet typ.
Ska skriva kontrakt imorgon och flytta in om 3 månader. Känns helt overkligt men jävligt kul och spännande! Vi kommer bo 5 personer varav ett är mina vänners 2-åriga barn. Helt nytt liv kommer jag att leva typ. Flytta från Möllan i Malmö till inåt landet. Jag har förhoppningar att det kommer vara bra för mig men också rädd att jag ska må sämre och isolera mig ännu mer. Men det är jävligt spännande!



4 kommentarer:

  1. Innan du fick din utredning antar jag att du fick komma på bedömning? Fyllde dina föräldrar i frågor om hur du var från 5-15 år?
    Jag tänker att dom kanske inte kommer tycka att det är värt att utreda mig för att jag inte ger något utslag på den biten..

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Den bedömningen verkar ingå i den påbörjade utredningen. Mycket möjligt att det som mina föräldrar skriver kommer indikera på ingen diagnos, men då är det bara att utesluta det och söka vidare behandling.Men jag tror det är individuellt för varje läkare hur de väljer att göra.

    Jag tror, liksom du, att mina nuvarande beteenden inte speglas speciellt starkt i min barndom.

    Är det aktuellt med bedömning för dig?

    SvaraRadera
  3. Ja jag har blivit kallad på bedömning, det är mycket av symtomen för ADD som stämmer in på mig, men jag var verkligen inget ADHD-barn när jag var liten utan dom här problem har uppkommit nu senare i livet.
    Men får se vad dom säger. Jag har iaf kommit så långt att jag ska på bedömning, bättre än inget.

    SvaraRadera
  4. Ok. Angående att du inte var ett ADHD-barn och problemen kommit senare i livet ; Då är vi lika just i den situationen.

    Hoppas du får hjälp på ett eller annat sätt och uppdatera gärna om det!

    SvaraRadera