måndag 8 oktober 2012

Vargtröja




Min första vargtröja köpte jag på gymnasiet. Det var så ute att vi ville göra det inne. Min första vargtröja var svart, och vargen ylade mot månen. Därefter har det rullat på och jag äger nu 5 stycken olika t-shirtar med vargmotiv. Plus en med delfinmotiv. Den fungerar nästa lika bra som vargtröjor. Dessa plagg har under flera år fungerat som snuttefiltar då man känner att förskakningarna till avgrundsångesten börjar visa sig. På med en tröja, en mössa, shorts (Det går fan inte att ha långbyxor i ångesttider), slå hårt i väggen flera gånger, gärna betong så det inte låter så mycket, släng dig i sängen, åla runt och känn hur å angsten skrattar åt dig medan den arbetar sig fram för att erövra och plundra varenda lem i din kropp. Gråt kanske. 

Första gången jag ville ta livet av mig var jag 8 år gammal. Fast jag visste inte hur man gjorde. Så jag gjorde inte det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar