torsdag 5 juni 2014

HOPPSNIGLAR och stora bokstäver

 Alltså jag mår förjävla illa av att jag drack kaffe. Jättemycket kaffe när jag kom hem. Jag försökte fira att jag är ledig imorgon genom att inte dricka öl. 6 juni imorgon. Den tramsigaste av högtider. Min svenskfientlighet blomstrar som mest denna dag. MEN jag är glad att vara ledig. Jag ska på 50-årskalas (min syster) imorgon och på bröllop (icke-taditionell vigsel i en trädgård med (ex)missbrukare) så helgen kommer försvinna snabbt. Fast det är lika bra eftersom jag känner att kvalitetstid med mig själv är EN TYPISKT DÅLIG IDÉ för tillfället. Oklart exakt varför.

Det är en ganska varm sommarkväll här hemmavid MEN jag vågar inte ha fönstret öppet längre för det kryper ca 5 sniglar på taket strax nedanför och det är jättejättejättejobbigt. Det är svinäckligt och jag är ganska säker på att det finns lika många hoppsniglar som det finns hoppspindlar. Hela tiden tror jag att de kommer in och slemmar sig över mig. NEJnejnej.

En konsekvens av att inte ta lika mycket benso under några dagar är att man KÄNNER KÄNSLOR TYDLIGT. Bra samt dåligt. Mest MYCKET. OCH MYCKET VERSALER BLIR DET DÅ.

Grannarna har studentfest, och jag hör inte vad de skrattas och pratas om, jag hör bara SORL och det gillar jag INTE!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar