fredag 11 juli 2014

Akuttid och missbruksvård igen


Fick en akuttid på Öppenpsyk och fick träffa en överläkare. Det var sjukt bra, mycket bra personkemi och det kändes som om hon brydde sig, lyssnade och var extremt konstruktiv men ändå förstående. Hoppas bara jag får ha henne som fortsatt kontakt...men det lär ju inte hända.

Får bara ta en stesolid om dagen nu, och en imovane om jag måste. Annars skall jag försöka ersätta imovanen med mirtazapine och stesoliden med atarax. Pfftt. Fan alltså. Tramsmedicin. Panik bara över det alltså. Blev också remitterad till ny missbruksbehandling. Blev också sjukskriven heltid under semestern och ska jobba 75% när jag kommer tillbaka till jobbet. Tänk att jag jobbar och tar hand om andra på mitt jobb, hahhahaa, sjukt! När ska de komma på mig liksom?!

Usch och fy. Jag vill inte sluta med dessa meds. Jag vet inte hur jag ska vara utan. Hur gör man liksom?



Nollsuicid



4 kommentarer:

  1. Hoppas det kommer gå bra med att byta medicin!

    SvaraRadera
  2. Så himla bra att träffa en läkare man kommer överens med. Kan bara minnas en enda som litade på att jag själv visste hur jag mådde, och hur han skulle kunna hjälpa mig bäst. Har nog honom att tacka hemskt mycket för att jag kom in på sub.prorammet. Och det är också enda gången det gått bra.
    Byta Stesolid mot Atarax? Menar de allvar? Lite pythoneskt... "ok, du är döende i cancer och har svåra plågor. Varför inte byta bort dina Dolcontin mot acnemedel?".

    Nu känner jag ju inte dig mer än via bloggen, men du verkar vara en skön brud (utan att vara flörtig från min sida). Gläder mig att du följer min blogg, som iofs legat nere långa perioder. Varma kramar från hieronymo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet, känns sjukt att de byter ut när man vet hur jävla stor skillnaden på de olika medicinerna är....men ja, det är väl rusgrejen de vill komma ifrån så jag förstår dem men hatar att de tar mina tryggheter :P

      Tack för fina ord! Kram

      Radera
  3. Nu ska jag skriva nåt. Har småläst i några dagar. Jag vet hur man gör, man ber om hjälp och lyssnar på de som kan hjälpa en.
    Jag hoppas det finns sån hjälp som hjälper. Det måstr vara hemskt att vara beroende av läkemedel. :-(

    SvaraRadera