torsdag 17 juli 2014

Olyckligt nykter





Alltså jag fattar inte den här missbruksgrejen. Det är det ända jag tänker på nuförtiden för jag försöker anpassa mig till ett liv utan höga doser narkotikaklassade preparat, lugnande och morfinpreparat. Men ska man liksom ersätta det med något? Försvinner suget? Jag fattar ju såklart att det är dåligt och ibland händer det att när jag känner att jag ska somna så får jag extrem ångest över att jag inte kommer att vakna när jag räknar på hur många tabletter och groggar jag faktiskt svalt den dagen. Det är fan jävligt hemskt...

För jag vill ju inte dö nu. Jag är inte kroniskt självmordsbenägen. Bara impulsivt och i skov. Nu vill jag leva. Jag vill bara inte leva nykter.

Som en jämnårig vän sa en gång för längesen en i låt.

"Jag är inte olycklig, bara nykter vännen min"

Han lever inte längre. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar